دسترسی آسان به متخصصین - کرکره برقی، درب اتوماتیک، درب پارکینگ

تعمیر کرکره برقی

اغلب افراد ساکن آپارتمان از کرکره‌های برقی به منظور درب ورودی پارکینگ‌های خود استفاده می‌کنند. مغازه ها و مراکز تجاری نیز برای برقراری امنیت کرکره برقی نصب میکنند. باید گفت چنانچه سرویس دوره‌ای و روغن‌کاری‌های مخصوص کرکره‌های برقی به موقع انجام نشود می‌تواند موجب خرابی و عدم عملکرد صحیح آن شود.

در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان تعمیر کرکره برقی و سایر موضوعات پیرامون آن آشنا کنیم تا در صورت مواجه شدن با این مشکل بتوانید به راحتی آن را مدیریت نمایید. توصیه می‌کنیم چنانچه به دنبال کسب اطلاعات مفید در این حوزه هستید حتما ما را تا پایان ارائه این مطلب همراهی نمایید.

در رابطه با تعمیر کرکره برقی بیشتر بدانید:

تعمیر کرکره برقی
تعمیر کرکره برقی

تعمیر انواع کرکره برقی

کرکره‌های برقی همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست با استفاده از جریان برق کار می‌کنند و با فشردن دکمه ریموت بالا و پایین می‌شوند. کرکره برقی یکی از محصولات کاربردی در بازار است که موجب سهولت در روند باز و بسته شدن و بالا بردن امنیت می‌شود. چنانچه از این کرکره‌ها به خوبی محافظت نشود یا انجام سرویس‌های دوره‌ای آن توسط متخصصین را جدی نگیرید ممکن است با خرابی آن روبه‌رو شوید و نیاز به تعمیر کرکره برقی داشته باشید.
تعمیر کرکره برقی باید حتما توسط تعمیرکاران و متخصصین در این حوزه انجام شود، چرا که عیب یابی کرکره برقی کار آسانی نیست.
هر گونه اقدام خودسرانه به منظور سرویس و تعمیر کرکره برقی می‌تواند موجب خسارت بیشتر و خرابی‌های مجدد آن شود. توصیه می‌کنیم چنانچه متوجه بروز مشکل در کرکره برقی شدید برای تعمیر کرکره برقی حتما با تعمیرکاران مجرب ارتباط برقرار کنید. این مجموعه با سال‌ها فعالیت، تجربه و به خدمت داشتن تکنسین‌های کاردان می‌تواند به سرعت مشکل پیش آمده برای کرکره برقی را تشخیص داده و آن را حل کند.

رایج ترین مشکلات رایج کرکره برقی

اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که در منزل یا محل کار خود از کرکره برقی به منظور ورود و خروج استفاده می‌کنید ممکن است با خرابی‌هایی در آن روبه‌رو شوید و نیاز به تعمیر کرکره برقی داشته باشید. در این بخش برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای کرکره‌های برقی پیش آید را بررسی می‌کنیم که عبارتند از :

● بالا نرفتن درب کرکره برقی
● خرابی ریموت کنترل
● خرابی موتور کرکره برقی
● اشکال در اتصال کرکره برقی به برق
● وجود مشکل در دستگاه مرکزی و فیوز
● خرابی فتوسل یا چشمی
● اشکال در بازویی درب اتوماتیک
● پایین نیامدن درب کرکره برقی

در صورت مواجه شدن با عدم عملکرد صحیح کرکره برقی بهترین راهکار اطلاع دادن به تعمیرکاران متخصص برای سرویس و  تعمیر کرکره برقی است تا با دارا بودن علم و تجربه علت بروز مشکل را بررسی کنند.

تعمیر کرکره برقی

کرکره برقی پر سر و صدا

امکان دارد شما نیز در طول روز متوجه سر و صدای فراوان کرکره برقی حین فعالیت شده باشید اما علت آن را ندانید. اغلب سر و صداهای زیاد کرکره‌های برقی به دلیل عدم روغن‌کاری و عدم توجه به سرویس دوره‌ای آن است. به طور کلی کرکره‌های اتوماتیک از قطعاتی تشکیل شده‌اند که با غلتیدن آن‌ها روی هم حین باز و بسته شدن کرکره موجب ایجاد سر و صدا می‌شوند.

عوامل زیادی در ایجاد سر و صدای کرکره‌های برقی دخیل هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

● وجود گرد و خاک در میان قلاب و بدنه تیغه کرکره برقی
● عدم رعایت فاصله استاندارد میان لوله تا ریل کرکره برقی
● تراز نبودن صفحه پلیت‌ها و لوله
● استفاده از لوله نمره ۸ در چند تیغه اول کرکره برقی

ایجاد سر و صدا در کرکره برقی می‌تواند موجب اذیت و سلب آرامش ساکنین شود، به همین منظور سریعاً نسبت به بررسی و تعمیر کرکره برقی اقدام کنید.

در این قسمت شما را با روش‌هایی که می‌توانید با کمک آن سر و صدای کرکره برقی را از بین ببرید آسنا می‌کنیم. مواردی که موجب کاهش یا از بین بردن سر و صدای کرکره برقی می‌شوند عبارتند از:

● تیغه‌ها و اتصالات کرکره برقی را با فشار زیاد آب و مواد شوینده بشویید.
● تیغه‌های کرکره برقی را هر چند وقت یکبار تعویض کرده و تیغه‌های باکیفیت را جایگزین کنید.
● قطر شفت و رول کرکره برقی را افزایش دهید.
● گیربکس موتور را بررسی کرده و آن را تعمیر کنید.
● از غضروف آلومینیومی در بین تیغه‌های کرکره برقی استفاده کنید.
● در صورت قطع نشدن سر و صدای کرکره برقی از تعمیرکاران بخواهید علت را بررسی کرده و مشکل را حل کنند.

ریموت کرکره برقی کار نمی کند

ریموت یکی از اصلی‌ترین اجزا به منظور باز و بسته کردن درب کرکره برقی است که بروز مشکل در آن می‌تواند به کلی نحوه عملکرد درب اتوماتیک کرکره برقی را مختل کند. در برخی ممکن است نتوانید با استفاده از ریموت درب کرکره برقی را باز یا بسته کنید که در این هنگام باید به دنبال دلایل بروز این امر باشید. برخی از مهم‌ترین مواردی که موجب عدم کار کردن ریموت کرکره برقی می‌شود عبارتند از:

● تمام شدن باتری ریموت
● قطع جریان برق
● ایراد در برد ریموت
● خرابی فرستنده ریموت
● وارد شدن فشار، ضربه و آبخوردگی ریموت
● خرابی و بروز مشکل در موتور
● خرابی فتوسل یا چشمی
● وجود مشکل در سیستم مرکزی

تعمیر ریموت کرکره برقی

در برخورد با عدم کارکرد ریموت کرکره برقی باید در مرحله اول به دنبال دلایل به وجود آمدن این مشکل باشید. ست کردن ریموت کرکره برقی امری است که تکنسین‌های تعمیر کرکره برقی باید پس از بررسی و عیب‌یابی کرکره برقی آن را انجام دهند تا از بروز مشکلات مجدد جلوگیری شود.

ریسیور خراب است و به درخواست ریموت جواب نمی دهد

ریسیور قطعه مهمی در کرکره برقی است که وظیفه آن دریافت سیگنال و فرمان به موتور خواهد بود و نتیجه این فرمان نیز در نهایت به باز و بسته شدن درب کرکره برقی ختم می‌شود. هنگامی که دکمه ریموت را به منظور باز و بسته کردن درب کرکره برقی فشار می‌دهید ریسیور این سیگنال را دریافت کرده به موتور ارسال می‌کند. سپس طبق دستور ارسال شده از سوی ریسیور به موتور و ارسال سیگنال درب کرکره برقی باز یا بسته می‌شود.
اغلب خرابی کرکره برقی می‌تواند به دلیل بروز مشکل و کار نکردن ریسیور باشد که در این شرایط این قطعه نیازمند بررسی، تعمیر یا تعویض خواهد بود. در این بخش مهم‌ترین دلایلی که می‌توانند موحب خرابی ریسیور شوند را بررسی می‌کنیم تا در صورت برخورد با چنین مشکلی با موارد به وجود آورنده آن آشنایی داشته باشید. مهم‌ترین دلایل خرابی و از کار افتادگی ریسیور ریموت درب کرکره برقی عبارتند از:

● عدم نصب و تنظیم صحیح ریسیور توسط تکنسین‌ها
● نفوذ آب به داخل ریسیور کرکره برقی
● تابش مستقیم و زیاد نور خورشید به ریسیور
● وارد شدن فشار یا ضربه

تعمیر رسیور کرکره برقی

خرابی و از کار افتادن موتور کرکره

نوع موتور مصرفی در کرکره برقی از انواع متفاوتی برخوردار است اما همگی آن‌ها نقش مهم و اساسی در کارکرد کرکره برقی ایفا می‌کنند. نحوه کار موتور در کرکره برقی به این صورت است که با روشن شدن آن و دریافت فرمان از ریسیور رول کرکره برقی را به حرکت در آورده و موجب باز و بسته شدن آن می‌شود.
خرابی و بروز مشکل در موتور کرکره برقی می‌تواند موجب عدم عملکرد کرکره برقی شود و روند باز یا بسته شدن آن را به کلی مختل کند. چنانچه با از کارافتادگی موتور کرکره برقی مواجه شدید حتما باید به تعمیرکاران اطلاع دهید تا مشکل مورد نظر به دقت بررسی شود.
تعمیر کرکره برقی به خصوص تعمیر و بررسی موتور آن که از اصلی‌ترین بخش‌های این وسیله برقی به شمار می‌رود خواهد بود تنها توسط تعمیرکاران ماهر قابل انجام است. هر گونه اقدام خودسرانه و بدون آگاهی در جهت تعمیر موتور کرکره برقی (roller shutter repair) می‌تواند موجب از کار افتادگی کامل و خرابی‌های متعدد کرکره برقی شود.

تعمیر موتور ساید کرکره برقی

کرکره برقی بالا نمی رود

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که امکان دارد برای کرکره برقی پیش آید بالا نرفتن آن یا به عبارتی باز نشدن درب آن است. تکرر این امر هنگامی که برای ورود یا خروج از پارکینگ عجله دارید می‌تواند برای شما بسیار آزاردهنده باشد، به همین دلیل باید دلایل ایجاد این اختلال را پیدا کنید به تعمیر کرکره برقی بپردازید. در این بخش شما را با انواع دلایلی که می‌تواند مانع بالا رفتن درب کرکره برقی شود آشنا می‌کنیم تا در صورت روبه‌رو شدن با این اتفاق بتوانید مشکل را گزارش کرده و حل نمایید.
مهم‌ترین دلایلی که ممکن است به موجب آن‌ها درب کرکره برقی بالا نرود عبارتند از :

● خراب شدن پیچ فنر
● خرابی ریموت کرکره برقی
● وجود اشکال در اتصال کرکره برقی به جریان برق
● وجود اشکال در مدار فرمان کرکره برقی
● خرابی موتور
● خرابی چشمی یا فتوسل
● وجود اشکال در بازویی درب اتوماتیک کرکره برقی

کرکره خود به خود بالا می رود

بالا رفتن خود به خود کرکره برقی یا به عبارتی باز شدن بدون فشردن دکمه ریموت در کرکره برقی یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلاتی است که امکان دارد برای درب کرکره شما نیز پیش آید. مهم‌ترین دلیلی که می‌تواند موجب به بالا رفتن خود به خود درب کرکره برقی شود وجود اشکال در ریموت کرکره برقی یا مرکز کنترل آن است. در صورتی که هر چند وقت یکبار کرکره برقی محل کار یا زندگی خود را بررسی نکنید و عوامل مختل‌کننده عملکرد آن را از بین نبرید ممکن است با چنین مشکلاتی روبه‌رو شوید.
لازم به ذکر است با بررسی ریموت و مرکز کنترل کرکره برقی می‌توانید مشکل خود به خود بالا رفتن آن را حل کنید. به یاد داشته باشید در زمان مواجه با چنین مشکلاتی به منظور تعمیر کرکره برقی بهتر است با تکنسین‌های موجه و کاربلد تماس بگیرید.

سرویس کرکره برقی

کرکره برقی نیمه باز یا نیمه بسته می ماند

به عنوان یکی دیگر از رایج‌ترین مشکلات کرکره برقی می‌توانیم به نیمه باز یا نیمه بستن شدن آن اشاره کنیم که پس از مشاهده برای برقراری امنیت ساختمان یا فروشگاه باید نسبت به تعمیر کرکره برقی اقدام کنیم. این مشکل معمولا پس از استفاده طولانی مدت و مداوم از کرکره برقی پیش خواهد آمد که با دانستن علت‌های آن و پیشگیری از بروز مجدد می‌توانید چنین شرایطی را مدیریت کنید. زمانی که کرکره برقی شما در حالت نیمه باز مانده است باید سنسورهای آن را به درستی بررسی کنید. زیرا یکی از شایع‌ترین دلایل نیمه باز ماندن کرکره برقی خرابی سنسور و عدم نصب صحیح آن در موقعیت خواهد بود.
هنگامی که سنسور‌ها به درستی بر سر جای خود نصب نشوند طبیعتاً عملکرد درستی نیز ارائه نمی‌دهند و به موجب آن درب کرکره برقی در حالت نیمه باز می‌ماند. گاهی نیز کرکره برقی در اثر عوامل متعددی گیر کرده و در حالت نیمه بسته باقی ماند که می‌توان به عنوان رایج‌ترین دلیل ایجاد این مشکل عدم روغن کاری منظم آن را عنوان کرد.
باید گفت در چنین شرایطی بررسی تمامی قطعات کرکره برقی ضرورت دارد، زیرا نمی‌توان از روی حدس و گمان متوجه دلیل اصلی پیدایش این مشکل شد. پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی بیشتر و در صورت لزوم تعمیر کرکره برقی با تعمیرکاران مجرب ارتباط بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار به محل را داشته باشید‌.

توجه داشته باشید در صورت بروز مشکل در عملکرد کرکره برقی مغازه یا پارکینگ، تعمیر کرکره برقی را به متخصصین بسپارید تا از آسیب ها، خسارات احتمالی و هزینه های بیشتر جلوگیری نمایید.

کرکره آرام حرکت می کند

چنانچه متوجه شدید که درب کرکره برقی شما آرام‌تر از حد معمول حرکت می‌کند باید به دنبال کشف دلیل این مشکل باشید، زیرا حرکت کند در کرکره نشانه وجود مشکل در آن است. به طور معمول مهم‌ترین دلیل حرکت آرام درب کرکره برقی وجود مشکل در فنر آن است که بررسی و تعمیر این قطعه تنها بر عهده تعمیرکاران خواهد بود. در صورتی که فنر کرکره برقی آسیب دیده باشد شاهد حرکت کند درب آن حین بالا رفتن یا پایین آمدن خواهید بود.
فنر یکی از قطعات مهم در بالا و پایین رفتن درب کرکره برقی است که آسیب دیدن آن موجب کندی حرکت درب و شکستگی آن موجب حرکت سریع درب کرکره می‌شود. به منظور بررسی فنر و تعمیر کرکره برقی حتما با متخصصین حوزه تعمیرات انواع کرکره برقی تماس بگیرید. توصیه می‌کنیم از هر گونه اقدام خودسرانه و بدون علم کافی در این حیطه خودداری کنید تا از بروز خسارت‌های مجدد جلوگیری شود.

خرابی میکروسوئیچ و تنظیم مجدد

به طور کلی میکروسوئیچ همان سیستم هدایت چرخ‌دنده‌ها در کرکره برقی است که میزان حرکت موتور و میزان بالا و پایین رفتن تیغه‌ها را تعیین می‌کند. تنظیم و نصب صحیح میکروسوئیچ در نوع عملکرد کرکره برقی بسیار موثر است، چرا که عدم تنظیم صحیح آن می‌تواند مانع از کاکرد صحیح موتور و بالا و پایین کردن تیغه‌ها در کرکره شود. باید گفت علت بر هم خوردن تنظیم کرکره برقی نیز به دلیل وجود اختلال در میکروسوئیچ‌های موتور آن است که باید حتما توسط تکنسین‌های کاردان بررسی شود.
در این قسمت شما را با مهم‌ترین عوامل خرابی میکروسوئیچ آشنا می‌کنیم که عبارتند از:

● خشک شدن مسیر حرکتی چرخ دنده‌های مرتبط با میکروسوئیچ
● عدم استفاده از کاور و پوشش مناسب برای قسمت موتور کرکره برقی
● تنظیم نامناسب میکروسوئیچ یا لیمیت سوئیچ‌های موتور
● سوراخ کردن بیش از حد کاور میکروسوئیچ که موجب آسیب رسیدن به این قطعه می‌شود.

در صورتی که تعمیرکار تشخیص دهد مشکل ایجاد شده برای کرکره برقی از خرابی میکروسوئیچ است به منظور تعمیر و تنظیم مجدد آن اقدام می‌کند. تنظیم مجدد میکروسوئیچ موجب بازیابی عملکرد صحیح آن و در نتیجه کارکرد درست کرکره برقی می‌شود.

میکروسوئیچ کرکره برقی

از ریل خارج شدن کرکره برقی

از ریل خارج شدن کرکره برقی یکی از مشکلاتی است که امکان دارد در طول استفاده از کرکره با آن برخورد کنید. مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل خارج شدن کرکره برقی از ریل می‌تواند وجود مشکل در دستگاه مرکزی یا فیوز باشد. به منظور اطمینان از سلامت دستگاه مرکزی می‌توانید گوش خود را نزدیک آن ببرید و سپس دکمه بر روی ریموت را فشار دهید.
چنانچه صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود این بخش سالم است اما چنانچه نتوانید این صدا را بشنوید باید در این مرحله سلامت فیوز را مورد بررسی قرار دهید‌. برای تست سلامت فیوز حتما از تعمیرکاران بخواهید به محل مورد نظر شما آمده و اقدام به انجام این امر کنند. چنانچه متوجه شدید که فیوز سالم است و مشکلی ندارد باید سلامت مدار و سیم‌های ورودی آن مورد بررسی قرار گیرد.

کرکره به انتها می رسد ولی متوقف نمی شود

تنظیم کرکره یکی از مهم‌ترین بخش‌های راه‌اندازی آن است به طوری که حد بالا و پایین رفتن آن مشخص شود و از آسیب رسیدن به موتور آن جلوگیری گردد. چنانچه در عملکرد کرکره برقی متوجه شده‌اید که کرکره به انتها می‌رسد اما متوقف نمی‌شود باید تنظیمات آن را مجدد بررسی کنید. فراموش نکنید عدم تنظیم صحیح و مشخص نکردن حد بالا و پایین کرکره می‌توانید آسیب جدی به موتور آن وارد کند.
در واقع تنظیم کرکره برقی به منظور تعیین حد بالا و پایین به این منظور است که چه فاصله‌ای را برای باز شدن در نظر بگیریم تا کرکره به سقف برخورد نکند و بالعکس. به انتها رسیدن کرکره و در عین حال متوقف نشدن آن یکی از مشکلات رایج کرکره‌های برقی است که نیازمند بررسی و تعمیر از سوی تکنسین‌ها خواهد بود.
تعمیر کرکره برقی و تنظیم مجدد آن را به دست افرادی بسپارید که سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌اند و با تمامی اصول و قوانین تعمیر آشنایی دارند. پیشنهاد ما به شما برخورداری از خدمات‌رسانی مراکز معتبر تعمیرات کرکره اتوماتیک است که در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده اعزام تکنسین به محل مورد نظر شما هستند.

خرابی تیغه های کرکره برقی

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کرکره برقی تیغه‌های آن است که در انواع مختلفی در بازار عرضه شده و هر یک دارای ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. بدنه کرکره برقی از تیغه‌ها تشکیل شده و به هنگام بسته بودن درب نیز موجب حفظ زیبایی و جلوه کرکره می‌شود.

تیغه‌های کرکره برقی با توجه به نوع جنس خود ممکن است در اثر عوامل متعددی دچار مشکل شوند و در  عملکرد صحیح درب کرکره برقی اختلال ایجاد کنند. معمولا تیغه‌های کرکره برقی در اثر ضربات سنگین و وارد شدن فشار فراوان همچون برخورد اتومبیل به تیغه‌ها دچار مشکل می‌شوند.

جابه‌جایی تیغه‌ها بر اثر فشار و ضربه موجب عدم عملکرد صحیح کرکره‌ها شده و بالا یا پایین کردن درب کرکره برقی را با مشکل مواجه می‌کند. در چنین شرایطی این تیغه‌های آسیب‌دیده نیازمند تعمیر و در صورت لزوم نیازمند تعویض توسط متخصصین هستند.

خرابی تیغه کرکره برقی

خرابی تیغه های پایینی کرکره

سائیدگی و پارگی تیغه‌های پائینی کرکره برقی در اثر عوامل متعدد می‌تواند موجب خرابی آن شود و عملکرد صحیح درب کرکره برقی را مختل کند. در صورتی که استفاده از کرکره برقی در طول روز بسیار افزایش یابد می‌تواند با گذشت زمان موجب آسیب به تیغه‌ها شود و بدنه کرکره را از بین ببرد. فرسودگی و خراب‌شدن تیغه‌های پایینی کرکره برقی می‌تواند علاوه بر عدم کارکرد صحیح جلوه آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
چنانچه با خرابی، پارگی، فرسودگی و فرورفتگی تیغه‌های پائینی کرکره برقی روبه‌رو شدید دست به هیچ‌کاری نزنید و فوراً با تکنسین‌ها و تعمیرکاران فعال در این حوزه تماس بگیرید. تعمیرکار متخصص می‌تواند با تعمیر کرکره برقی و تعویض تیغه‌های پائینی آن عملکرد درب را بهبود بخشیده و از بروز مشکلات مجدد برای کرکره شما جلوگیری به عمل آورد.

خرابی چشمی یا فتوسل کرکره برقی

خرابی چشمی یا فتوسل درب‌های برقی به خصوص کرکره برقی می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، زیرا وظیفه این قطعه تشخیص اجسام قرار گرفته جلوی درب و جلوگیری از برخورد تیغه‌ها به آن است. چنانچه این چشمی دچار اختلال و مشکل شود می‌تواند موجب برخورد تیغه‌های درب کرکره برقی با خودرو یا حتی افراد شود.
هنگامی که چشمی یا فتوسل بر روی کرکره برقی نصب می‌شود یک خط نامرئی از آن هنگام باز بودن کرکره ایجاد می‌‌گردد و چنانچه جسمی آن را قطع کند مانع از بسته شدن کرکره خواهد شد. به طور کلی چشمی فرایند ورود و خروج ایمن را مدیریت می‌کند و چنانچه بر اثر عوامل متعددی دچار مشکل شود این فرایند را نیز دچار اختلال می‌نماید.
در این بخش شما را با برخی از مهم‌ترین دلایل خرابی چشمی یا فتوسل کرکره‌های برقی آشنا می‌کنیم که عبارتند از :

● نفوذ آب به داخل چشمی
● وارد شدن ضربه سنگین به چشمی
● قطع شدن سیم‌کشی چشمی
● کیفیت پایین چشمی

کرکره‌های برقی همانند سایر لوازم برقی نیازمند نگهداری، مراقبت و انجام سرویس‌های دوره‌ای هستند تا عملکرد صحیح خود را حفظ کنند. حین خرید کرکره برقی از جنس و کیفیت تیغه‌ها، موتور و سایر تجهیزات آن اطمینان حاصل کنید تا کرکره برقی شما از طول عمر بالایی برخوردار باشد.
تعمیر کرکره برقی یک امر کاملا تخصصی و بر عهده متخصصین فعال در این حوزه است به همین علت چنانچه با بروز اختلال در فعالیت کرکره روبه‌رو شدید پیش از هر گونه عملکرد خودسرانه با تعمیرکاران تماس بگیرید.

لیست بهترین مراکز تعمیر کرکره برقی در ایران